30 Temmuz 2016 Cumartesi

Blw ve Mutfak Temizliğine Çözüm Bulma Çalışmaları


Benim gibi son 4-5 ayının gecelerini çocuğuna vakfetmiş; emzirme eyleminin sevimli tarafından sıkıcı tarafına yelken açmış, saatler boyu emziren bir anne olarak şu satırları uzatmadan ve hızlıca yazmak sahip olacağım en büyük becerilerden biri olabilir şu dönemlerde.
Çocuk bensiz uyumuyor hasılı. O yüzden buralara dönmek mesele.
***

Hızlıca konuya geçiyorum:
Ben de moda tabiriyle blw uygulayan annelerdenim. Kızımın kendi kendine yemesini destekliyorum. Şimdiye kadar ağzına kaşık sokmadım. Öyle çoğu anne gibi ağzına bir şeyler sokma isteğim de olmadı açıkçası. Zaten annelik içgüdülerimde bazen eksiklik olduğunu düşünüyorum. Mesela; üşüdüğünü de düşünmem, sıkı sıkı da giydirmem. Üstü açık yatarken, sofradan bir şey yemeden kalkarken içim cız etmez. Sanırım sadece memeden benim isteğimle kestirmek düşüncesi içimi cız ettiriyor, ona da imkanlar el verdiğince uzak duruyorum. Kendisi istediği zamanda sorunsuzca keser inşallah.
***
Bebeğin kendi kendine beslenmesinde, mutfak temizliği problem.
Ben kendi bulduğum "son" yöntemi yazacağım:
*
Öncelikle mama sandalyesinin altına büyük bir sini tepsi aldım. Muşamba, dertsiz örtü, naylon örtü gibi şeyler hem çevre dostu olmadığı için, hem de üzerine düşeni yemek istemeyeceğim için benim tercihim olmadı.
Arkasından edindiklerim:
Boş sprey şişesi.
Beyaz sirke veya elma sirkesi.
Bir de sadece mama sandalyesi ve sini temizliği için kullanılacak bir bez.

***
Her yemek sonrası, kızı sandalyesinden kaldırıyorum ve sirke dolu sprey şişesiyle sandalyeyi siliyorum. Eskiden yıkamaya çalışırdım ve çok zor olurdu. Daha sonra siniye düşen kaba şeyleri kendim hiç midem bulanmadan, afiyetle yiyip onu da bezle silip kaldırıyorum.
***
Hoşçakalın :)
***

( Sevgili kızım;
Kendi kendine uyuyacağın günleri hasretle bekliyorum.
Sinisiz yemek yiyeceğin günleri de.
Bizim yanımıza oturacağın zamanları da.
Yine de, şimdi de çok güzelsin zaten :) )

1 yorum:

  1. Ay bu benim aklıma hiç gelmemişti :) Bizim kız o etrafa saçarak yeme dönemini geçti ama oğlanda bu yöntemi denerim inşallah. Evet ilk başlarda çok zor oluyor temizliği falan ama şimdi çok rahatım. Hemen her şeyi kendi kendine yiyor. Hatta bugün çekmeceden bez alıp oturduğu yeri bile sildi. Gerçi o bezi sonra tekrar çekmeceye, temizlerin arasına koydu ama olsun :D

    YanıtlaSil

iyi ya da kötü yorum yazmaya karar verdiğiniz için teşekkürler :)