15 Ocak 2015 Perşembe

Güle Güle İlk Trimester!


Evet, yarın itibariyle gebelikte 14. haftaya girmiş olacağım. Normalde geçen hafta için ilk trimesterin bittiği söyleniyorsa da gün hesabı yapan ben, 90 günün yarın biteceğine karar verdim.

3 ay nasıl geçti? Gebe olduğumu öğrendiğim ilk 1-2 haftada bulantılarım yoktu. Sonra iğrenç bulantılar başladı. Kusamıyordum, sadece bulantı ve tükrüğümü bile yutamama hali. Tabi halsizlik, yorgunluk da vardı. Sürekli uyumak istiyordum, uyuyunca bulantılarım bitiyordu. Her şey kokuyordu, özellikle mutfağın kendisine has, hiç değişmeyen, hoş olmayan bir kokusu olduğunu keşfetmiştim -hala da var-; nerdeyse hiçbir şey yiyemiyordum, suya hasrettim, midem kabul etmiyordu. Bu süreçte gebelikten önce almadığım abur cuburu aldım maalesef. Çubuk kraker, torkunun kakaolu bisküvisi, meyve suyu, naneli şekerler.


Sonra 11. haftadan sonra tükrüğümü yutmaya başladım. Büyük ilerleme :) Üzerine gittim bu davranışımın, kökleşmesinden korktum. Kusmaya başladım. Kusma taktikleri bile geliştirdim, ne yaparsam rahat kustuğumu keşfettim. Poşetlerle arkadaş oldum. Yediğimi çıkardığım için kilo alamadım, 1 kilo verdim. Mide bulantıları için ilaç alacaktım; fakat eşim sıcak karşılamadı. İlaçların grupları oluyormuş, gebeler için en tehlikesizi A grubuymuş ve A grubu bulantı hapı da yokmuş. Ben de almadım. Annemler geldi yaklaşık 3 hafta ev işlerine ve bana onlar baktı.



Son 1 haftadır hala daha fazla uyumak istesem de, hala kussam da, hala suya hasret kalsam da enerjim yerine gelmeye başladı, geçenlerde mutfağa girip kek bile yaptım düşünün! Dün eşim nöbetçiydi mesela, ilk defa bebekle uzun uzun konuştum. Gözlerim doldu, ağladım, kaygılarımdan, sevgimden bahsettim. Kaygılarımdan bahsederken tereddüt ettim; ama ona örnek olarak kaygılarından bahsetmeyi şimdiden öğretmek belki daha iyidir diye düşündüm. Bunu da söyledim kendisine.  Zaten ben söylemesem de o hissediyordur, en iyisi açıklamak. "Hadi" dedim, "Bir işaret ver anneye, tamam tekme atmanı beklemiyorum; ama bir kıpırtı hissettir, seni duyuyorum de " dedim, bir şeyler hissettim; büyük ihtimalle bağırsak hareketleriydi :)

Pek aşermedim, ilk zamanlar acaip çiğ köfte yemek istedim, 2-3 kere de yedim. Bir ara kısır. Bir ara mürdüm eriği, yiyemedim onu. Geçen haftaya kadar kola, içmedim. Ama hiçbirisi öyle dayanılmayacak bir istek değildi. Gece yataktan kocayı kaldırtacak, ülkeyi yazlık meyve için seferber edecek kadar değildi :)

Ona ilk, mama sandalyesi aldık İkea' dan. İkea' dan vereceğim siparişe onu da ekleyeyim dedim, sonra ayrıyetten almayalım diye.




Kitaplar okudum, ilk okuduğum Hypnobirthing. İkincisi İçgüdüsel Doğum, şu sıralar Sağlıklı Bebek Yetiştirme Rehberi' ni okuyorum. Son yazdığım kitabı ablam ilk yeğenime hamileyken okumuştum. Ne heyecandı, yeğenim geliyordu. Kendi bebeğimde bu kadar heyecan yapmadım :)

Bir taraftan kafam epey karışık. Bebek ve anne eşyaları ne kadar fazla, teferruat çıldırtacak derecede. Yani sırf emzirme sorunları üzerine en az 10 malzeme vardır. E bir de bunların sağlıklısı kalitelisi derken, nasıl seçim yapacağız bilemiyorum. Zaten hamilelik de doğum da sonrası da çok sürpriz. Neye ihtiyacım olabileceğini tayin etmek o kadar zor ki. Fiyatlar da ateş pahası. Bir nikelsiz bebek tırnak makası 18 lira, minnacık bir şey. Ne yapacağım bilemiyorum. Sakin kalmaya çalışıyorum. Önerilerinizi beklerim.

Umarım kalmak istediği süre kadar içerde kalır ve sonra bizimle olur sağlıkla.
Bebeğimizin 11 haftalık haliyle;
Sevgiler



Bir sonraki yazımda hediyeleşme etkinliğinde gelen hediyelerimi paylaşmayı umuyorum, çok gecikmeli de olsa.

8 yorum:

  1. Hayirli olsun Allah saglikla kucagina almayi nasip etsin.bulanti cok kotu birsey kizimin hamileligind 6 ay bulanti cektim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) 6 ay tahammülü zor bir süre, neyse ki geçmiş :)

      Sil
  2. Üçte birlik dönemi bitirmişsin, tebrikler :) O poşet benim de en yakın dostumdu bulantı döneminde, dalga konusu olmuştum hatta baliciler gibi geziyor diye :D Okuduğun kitaplar çok güzel bu arada. Alınacaklar listesi için de en son yazdığım yazıya bir bak istersen, epeydir taslak halindeydi, dün tamamladım senin yazını görünce. Mutlu bir hamilelik ve yine mutlu, rahat bir doğum diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın poşet kardeşliği :)
      Yazıyı gördüm, hah dedim tam benlik :) İnşallah en az seninki kadar kolay rahat mutlu uyumlu bir doğum olur :)

      Sil
  3. Ayy yaa nasıl tuhaf oldum okurken, hele o minicik ultrasyon görüntüsü... Canım benim Allah hayırlısıyla kucağına da almayı nasip etsin, merakta bırakma bizleri daha sık yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ultrason olmasa içerde bebek olduğuna inanmayacağız :) Amin canım, inşallah daha sık görüşmek üzere :)

      Sil
  4. Allah bebeğini sağlıcakla büyütüp kolayca kucağına göndersin inşallah kardeşim. Benim de dört yaşında bir kızancığım var, ilk günlerinden bugüne geçen zamana inanamıyor insan ve öyle çok seviyor ki, kırgınlık, kızgınlık vs. olumsuz hisler nerdeyse anında silinip gidiyor, başka hiç kimseye olmadığı kadar. çok güzel, harika bir nimet insanın evladıyla arasındaki bağ. Allah sana da uzuuun seneler bu nimetle yaşamayı nasib etsin. selametle. Naciye / İstanbul

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, çok güzel dualar bunlar, teşekkür ederim Naciye Hanım :)

      Sil

iyi ya da kötü yorum yazmaya karar verdiğiniz için teşekkürler :)