6 Ağustos 2014 Çarşamba

Tasarım Bebek Not Defteri

Evliliğe aylar öncesinden, bazen yıllar öncesinden hazırlanıyoruz. Çeyiz dizme telaşesi belki de kişiyi evliliğe yaklaştırıyor, ısındırıyor.
Bu mantıkla hareket edip, bebek fikrine uzak kendime alıştırmalar yapıyorum. Kendimi kasmadan, yormadan, kaygılandırmamaya özen göstererek. Beynime bebekle ilgili güzel uyaranlar göndererek. İşte bu alıştırmalardan biri de defter kapağı hazırlamaktı. Scrapbook çalışması denebilir mi bilmiyorum ama, bildiğimiz kareli Mopak defteri allayıp pulladım. Bakın ne çıktı ortaya?



Şu sıralar öyle evde uğraşa uğraşa fotoğraf çekemediğimden igdeki fotoğrafı paylaşıyorum.
Defteri de pimpirikli kişiliğim gereği, bebek için yaptığım hazırlıkların çetelesini tutmak için kullanıyorum. Her 2 ayda bir D vitamini alımı, Omega-3 takviyesi, folik asit takviyesi... Bunları karıştırmamak adına aldığım tarihlerle birlikte not almaya başladım. Ayrıca eşimle birlikte ilk bebeğe ilk mektubumuzu da bu deftere yazdık.

Toplumda çok yaygın olan "Ya olmazsa?" anlayışı eminim bu satırları okuyan kiminizin aklına da gelmiştir. Benim de geldi açıkçası. Sonuçta gebe değilim; ama kendi kendime takviyeler alıp defter hazırlıyorum.
Takviyeleri hamilelik öncesi 6 ay öncesinden başlanması gerektiğine inandığım için alıyorum. Taş Devri Diyeti kitabında anlatılır: Afrika'da bir kabilede yeni evlenen çiftleri gerdeğe girdirmezlermiş. Evlendiklerinden sonraki 6 ay boyunca çifti onlara özel, en güzel, en sağlıklı besinlerle besler; ondan sonra bebeğe izin verirlermiş. Doğan bebeğin sağlık durumu da kabileler arası konuşma mevzusu olurmuş. Bebek sağlıksızsa, kabile suçlanır, eleştirilirmiş. Benim çıkış noktam da bu hasılı. Bebek olduktan sonra bazı takviyeler için geç kalınmış olabilir.

Tüm bu kendi kendine güvey olma durumlarına rağmen bebek istendiği zaman bebeğimizin olmayacağını öğrensek ne olur? Bunu işte o zaman düşünürüm diyorum. Ortada bir kanıtım yokken, şu an bir olasılık için kendimi mutlu kaynaklardan uzak tutmanın anlamı yok. Belki üzülme oranım artacak, ama o da geçecek.

Herkese mutlu huzurlu gebelik öncesi ve gebelik ve hatta annelik diliyorum :)

12 yorum:

  1. İlginç geldi anlattıklarınız, en çok da Afrika'daki kabile :)
    Rabbim dileyen herkese hiç bekletmeden, aratmadan tattırsın anneliği, size de elbette :) Umarım bebek defterleriniz, anılarınız bol olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Afrika'daki kabilelerin yaşantılarına bir dalsak, eminim çok ilginç ve aslında doğru parçalar bulabiliriz :) Güzel dilekleriniz için çok teşekkürler. Özellikle bebek isteyip de henüz sahip olamayanlara tez zamanda nasip olur inşallah :)

      Sil
  2. Ne güzel düşünmüşsün:)))) emin ol ki vakti zamanı gelince zaten olacaktır.... sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Öznur Hanım ♥ Baktım bebek fikri beni korkutuyor, bari dedim güzel çağrışımlarla beynimi tekrar düzenleyeyim :) Umarım en hayırlı, hazır olduğumuz zamanda gelir kucağımıza. Sevgiler

      Sil
  3. Valla kimsenin lafına bakmicaksın canım :) bebek geleceği zamanı bilir bende hamileyim şuan :) hemde ikiz rabbmden bir istedik iki verdi çok şükür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ikiz demek, vay be, ev bir anda şenlenecek desene :)) Bu durumu sevinçle karşılaman çok güzel, ben dumura uğrardım sanırım :/ Bebişlerinizle huzurlu bir hayat diliyorum canım.

      Sil
  4. Çok çok güzel bir defter olmuş..
    inşallah herşey mutluluk içinde keyifle olur..
    bloguma beklerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah, bloğunuza kesin uğrayacağım :) sevgiler

      Sil
  5. Çok hoş bir defter olmuş, ellerine sağlık. Ben de senin yaşlarındayken anne olan arkadaşlarımdan gördüklerimle ve kendi keyfime düşkünlüğümü de hesaba katarak bebek fikrinden çok uzaktım. Yapamam, bakamam, çok büyük bir sorumluluk, istemiyorum diyordum. O zaman benden yaşça büyük bir arkadaşım bana "merak etme, sen istemesen de bir gün hormonların isteyecek" demişti. Bunun üzerinden üç yıl kadar sonra istedi benim hormonlarım :) Annelik tarif edilemez, annelik duyguları yaşanmadan anlaşılamaz, isteyen herkese kısmet olsun inşallah. Ve kesinlikle planlı bir gebelikle, aylar öncesinden vücudun ve zihnin hazırlanmasının faydalı olduğunu düşünüyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz ve beğeniniz için çok teşekkürler :) Ben de sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  6. Afrikada ki ve dünyanın farklı yerlerinde ki doğal yaşam içinde hayat süren insan topluluklarını izleme, değerlendirme ve hatta güzelliklerini görme şansı bulabilsek keşke...Doğal olan döngü; bu telaş dolu, teknoloji adına boyun eğilmiş stresli , maneviyatsız döngü yanında esasen en ihtiyacımız olan ama bazılarımız farkında + çaresiz bazılarımız ise daha acı bir halde farkında bile olamadan günün koşturmasında savrulup duruyor. Bebek sahibi olmak, anne -baba olmak taşların anca yerine oturduğu bir hayatın kilidi. İnşallah diyorum, arzu ettiğiniz en sağlıklı zamanda ailenize bu değerli kilidi nasip eder Allahım ve sağlıkla mutluluğunuz perçinlenmiş devam eder hayatınız. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel tespitler ve dilekler... Çok teşekkür ederim, inşallah. Sevgilerimle...

      Sil

iyi ya da kötü yorum yazmaya karar verdiğiniz için teşekkürler :)