24 Ağustos 2014 Pazar

Mesaj Defteri-Kendin Yap (DIY)


Merhaba, herkese huzurlu mutlu bir Pazar diliyorum.



Bebek defterinden sonra dün bir de mesaj defteri yaptım. Uzun zamandır aklımdaydı.
Bazen hayıflanırım kendi kendime, keşke eskiden eşimle birbirimize yazdığımız mesajları saklasaymışım diye.
Eskiden gündemimizde ne vardı, neleri konuşuyorduk, neleri dert ediyorduk, birbirimize yaklaşımımız nasıldı, nasıl hitap ediyorduk, nelerle mutlu oluyor, nelerle mutsuz oluyorduk, nelerle heyecanlanıyorduk? Evet nasıl başlarsa öyle gidiyor, buna inanıyorum; ama tam tamına nasıl başladığını da unutmak istemiyorum. Gelin görün ki yazmadım, not etmedim, çok az bir kısmı kayıtlı. Mesela eşimin hayalindeki düğün organizasyonunu yazdığı mesaj hala kayıtlıdır. Ne de kıymetlidir.
Evet evet, biz de zamanında telefona yapışık, sürekli mesajlaşan bir çifttik. Şükür ki evlenince mesaj trafiği bir anda kesilen çiftlerden olmadık, sanırım bunda eşimin ayda tuttuğu 10 nöbet etkili. Nöbetlerin faydası da varmış, bakın görmüş oldum.
Hasılı, en azından bundan sonrası kayıt altına alınsın dedim. Malum söz uçar, yazı kalır. Ömür yeterse, bir 10 sene sonra şu anki gündemimizi hatırlamanın en eğlenceli, en güvenilir şekli mesajları yazmak olacak. Düşünsenize çoluk çocuk olmuş, açıp bakıyorum, bilmem hangi tarihte yazmışız "Bebek sana öyle güzel bir kek yaptım ki, hemen gelip yemeni bekliyorum." O da yazmış, "Tamam o zaman, sen bir de yanına çay koy fındık". Vay be diyorum, o zamanlar bana fındık dermiş (Belki hala diyor da olabilir, kim bilir :) ).
~~~
İşte bu amaçla yaptığım defteri sizlerle paylaşıyorum.
Önce uygun bir çarpı işi yaptım. Sonra aldığım defterin ön kapağını siyah karatahta boyasıyla boyadım. 3M yapıştırıcı ile çarpı işimi deftere yapıştırdım. Altına doğal rafyadan fiyonk yaptım. Bizim birebir muhatap oluşumuz bir mesajla başladığı için buna uygun bir yazı yazmak istedim. Yazıyı yazacak beyaz kalemim yoktu. Tebeşirle denedim, tebeşir siliniyordu, pastel boya? O da olmadı, net çıkmadı. Şablon da kullanamazdım, beyaz permanent kalemim olmadığından. En son aldım elime mangal çubuğunu, beyaz akrilik boyamı. Besmele çekip başladım. Allah' tan çıkan yazıyı beğendim. Kenara da İbeking'den aldığım etiketi yapıştırdım. Bitti.






***

Sevgililere, çiftlere tavsiyem.
Bence kesinlikle mesajlarınızı kaydetmelisiniz. Tıpkı fotoğraf albümü gibi çünkü...
Güzel günleri hatırlamak, geçtiğiniz yolları görmek, geleceğe hoş sedalar bırakmak için.
Bir de unutmayın; en kızgın olduğunuz anda bu defter size çok iyi gelecek.
Aşkınızı bebek gibi ilgiyle, sevgiyle besleyin.
Hoşçakalın.

22 yorum:

  1. Çok hoş çok romantik bir fikir, defterin kapağıda çok şık olmuş, güzel mesajların çok olsun, sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Hülya Hanım, sevgiler :)

      Sil
  2. Ne güzel bir fikir. Çok doğru söz uçar, yazı kalır. Kapak da çok hoş olmuş. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yazı kalıcı. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için, sevgiler Esra Hanım :)

      Sil
  3. Çok cici bir defter olmuş bu, ellerine sağlık. Bizim mesajlarımız da bilgisayarda kayıtlı, Word dosyası şeklinde. Deftere geçirmek daha güzel bir fikir olmuş. Gerçekten de arada bunlara bakıp eski günleri hatırlamak hoş oluyor :) Size de bir ömür boyu sürecek, mutlu bir evlilik diliyorum bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yaptığınız gibi yapıp, çıktı da alınabilir pekâlâ :) Hepimize mutlu, huzurlu bir evlilik diliyorum ben de, sevgiler :)

      Sil
  4. Ne de cici olmuş. Ben de bir ara yeni telefona geçerken eskideki mesajları yazmıştım bir deftere. Böyle güzel bir defter ben de yapayım. Dediğiniz gibi mesajlar silinip gidiyor, hafıza sınırlı olunca. Çok güzel fikirmiş. Ellerinize dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür Deniz Hanım, o güzel defterin hazırlanmasına vesile olacağım için mutlu oldum :)

      Sil
  5. Bu mesaj defteri harika olmuş Takipteyim....
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sertaç Hanım hoşgeldiniz, çok teşekkürler. Hemen sayfanıza ışınlanıyorum, bloğunuza bakıyorum :)

      Sil
  6. Çok anlamlı olmuş ne güzel düşünmüşsünüz hep iyi mesajlarla dolsun bu güzel defter..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Meltem Hanım, sadece iyi mesajları yazmaya başladım zaten :))

      Sil
  7. Fazlasıyla güzel olmuş! Çok beğendim inan... Ellerine sağlık...
    Böyle anlamlar katmalı insan hayatına her daim! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bazı şeylere anlam yüklersek lezzeti daha çok olur, haklısın :)

      Sil
  8. Bayıldım, harika bir fikir.Defter de çok güzle olmuş.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esra Hanım, hoşgeldiniz ve güle güle gidiniz :)

      Sil
  9. Ahh ahh ne romantik ne ince fikirlisin sen canım benim :)

    Bende bir mimin var, geri çevirmezsen davetimi çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davete katıldım Özlemcim, teşekkürler :) Umarım çoook mutlu olmuşsundur :)

      Sil
  10. Çok beğendim, çok güzel olmuş..ellerine sağlık..Hep güzel mesajlarla dolsun bu küçük deftercik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Güliz Hanım, umarım öyle olur :))

      Sil
  11. Cok hos bir fikir, tasariminizi da cok begendim. Kaleminizden huzur ve mutluluk kokan mesajlar eksik olmasin :)

    YanıtlaSil

iyi ya da kötü yorum yazmaya karar verdiğiniz için teşekkürler :)